Trygge vaksne med traumekompetanse

Ein kompetansepakke for deg som jobbar i skule og barnehage. 

Det er ikkje nok å ha kunnskap. Det trengs ei forståing av fagkompetanse i kombinasjon med haldningar og handlingar som viser i møte med barn og unge her og no  – også når «det stormar».  

Barn i stress og uro treng å bli møtt med ro i situasjonen – det gjev grobotn for trygg regulering. Denne tilnærminga er svært viktig for barn som lever med livsbelastningar, og den er god og nyttig for alle barn og unge.   

Det faglege innhaldet i Trygge vaksne med traumekompetanse skal styrke «laget rundt barnet» i møte med barn og unge som lever med ulike livsbelastningar. 

Pilotert

Alle tilsette i oppvekstsektoren i Sandnes kommune har vore med som pilot i utviklinga av kompetansepakken.

Målgruppe

Kompetansepakkane er for barnehage og skule i Vestland og Rogaland, inkludert SFO og dei tverrfaglege tenestene som arbeider med barn/unge: Støttetenester, skulehelseteneste, PPT og barnevern m.m.

Korleis er kompetansepakkane bygd opp?

Skulepakken er 4 x 90 minutt og barnehagepakken er 5 x 90 minutt. Alt er tilpassa skulane og barnehagane si personalmøtetid, kontekst og omgrep.  Kompetansepakkane har ein tydeleg struktur og er sjølvforklarande. Dei inneheld fagfilmar, refleksjonsoppgåver, gruppeoppgåver, øvingar, tilleggsressursar og kunnskapsgrunnlag, samt konkrete oppgåver til førearbeid/etterarbeid.

Kompetansepakkane skal gjennomførast fysisk i personalgruppene, kor ein viser filmar med følgjande hovudtema:

  • Utviklingstraumer og barnesyn
  • Mentalisering, triggarar og stressreduksjon
  • Reguleringsstøtte – ja, men korleis gjer vi det då?
  • Den terapeutiske leiken (barnehage)
  • Regulerande arbeidsmiljø og kritisk refleksjon
 

Kva krevjast av barnehage og skule som vil gjennomføre kompetansepakkane?

  • At heile barnehagen/skulen deltek (eller aller best: alle barnehagar/skular i kommunen).
  • Kompetansepakkane må forankrast i leiing på alle nivå: Oppvekstsjef, barnehagesjef og skulesjef, rektorar og barnehagestyrarar – fordi leiarane skal leie/implementere. Dersom skulen er stor, kan ein dele gjennomføringa på avdelingsnivå, der rektor leier saman med avdelingsleiar.
  • Fysisk to-timar oppstartssamling for alle tilsette kor RVTS Vest bidreg fagleg.
  • Leiarsamling på Teams med RVTS Vest før kompetansepakkane opnast.
  • Leiarteamet går gjennom kompetansepakkane før alle tilsette deltek.

Barnehage/skule sine støttetenestene kan gjennomføre saman med barnehage og skule, eller på eigen arbeidsplass.  

«Eg har eit par tilsette som ønskjer å ta kompetansepakkane»

Trygge vaksne med traumekompetanse er eit kompetanseprogram for å løfte ein heil arbeidsplass. Det er ikkje meint for enkeltpersonar, verdien ligg i felles læring og kollektiv kapasitetsbygging.

Kva med vikarar, nytilsette og dei som var sjuke under gjennomføringa?

Vi anbefaler at leiinga gjennomfører kompetansepakkane med dei som var sjuke, dei nytilsette og vikarar samla eit par gonger årleg. PS: Hugs tilsette i SFO, spesialpedagogar og miljøterapeutar!

Lurer du på kva som er forskjellen på Traumeskolen og Trygge vaksne med traumekompetanse?

Les om kompetanseprogrammet Traumeskolen

Spørsmål?

Har de spørsmål, send gjerne epost til: beate.gauden@helse-bergen.no Dersom de ynskjer å gå i gang med kompetansepakken, meld i skjemaet under.

 

Vi ynskjer å gjennomføre Trygge vaksne med traumekompetanse på vår arbeidsplass/kommune

Trygge vaksne med traumekompetanse er eit tilbod til tenester. Enkeltpersonar vert ikkje gjeve tilgang.

Kva tidsrom planlegg de å gjennomføra kompetansepakken?

Ønsker du nyheter frå RVTS Vest?