Utviklingstraumer – regulering som nøkkelbegrep i en ny traumepsykologi. Dag Øystein Nordanger, Hanne Cecilie Braarud Fagbokforlaget 2017
Fra uro til ro. Utfordrende atferd og barns muligheter for læring. Kaja Næss Johannesen og Ann-Karin Bakken. Gyldendal 2020
Se eleven innenfra. Relasjonsarbeid og mentalisering på barnetrinnet. Ida Brandtzæg, Stig Torsteinsson, Guro Øiestad. Gyldendal.
Inkludering i møte med utfordrende atferd | Nye doktorgrader | UiB
Hvordan få god praksis: Ha et godt barnesyn – Forandringsfabrikken
Ditt barnesyn – Ressurssenter om vald, traumatisk stress og sjølvmordsførebygging (rvtsvest.no)
– Ikke oppdra barnet. Oppdra deg selv – RVTS Sør (rvtssor.no)
Vanskelige barn – eller barn som har det vanskelig? – RVTS Sør (rvtssor.no)
https://fontene.no/nyheter/psykologspesialist–urolige-elever-er-ofte-utrygge-barn-6.47.651822.f7c6216b30
Alle elever vil, og det er pedagogene som kan hjelpe dem å få det til (aftenbladet.no)
Gurid Askeland (2006). Kritisk reflekterende – Mer enn å kritisere og reflektere, Nordisk sosialt arbeid, nr 2, vol 26
Øen, Kristian. (2023). Inkludering i møte med utfordrende adferd. Doktorgrad.
Rapport: Sint utenpå, vondt inni (2020) – Forandringsfabrikken
Slik skaper du trygge ansatte | BI
Microsoft Word – Refleksjoner om læreprosesser – forelesning av Peter Hjort 171109.docx (kunnskapsbanken.net)
Krav og forventninger til en rektor (udir.no)
©2024. RVTS Vest
Laget på samme plattform som rvtsvest.no.
Illustrasjon: Karoline Furre
TilgjengelighetserklæringPersonvernerklæring